O NAS

Hovercraft

1. PREDSTAVITEV PODJETJA, NJEGOVIH CILJEV IN KONKURENCE
 
1.1. Podjetje
 
Naziv podjetja: Hovercraft d.o.o.
Leto ustanovitve: 2003
Sedež in naslov:  Poslovna cona A10, 4208 Šenčur
Število zaposlenih: 30 v letu 2018
Osnovna dejavnost podjetja
Prz.čolnov za razvedrilo in šport
R&R in proizvodnja
Letna prodaja: 1 mio EUR
Delež prodaje v Sloveniji: 10%
Delež prodaje v tujini: 90%
Največji trgi
Napihljivi proizvodi – napihljiva plovila, supi, blazine
 
1.1.1. Organiziranost
 
Podjetje Hovercraft d.o.o. je bilo ustanovljeno leta 2003 in se je ob ustanovitvi ukvarjalo s proizvodnjo športnih hovercraftov (lebdečih vodnih plovil), od koder tudi izhaja ime podjetja. Podjetje je vseskozi vozlišče za inovacije z množico idej in poudarkom na vzdrževanju visoke kvalitete v proizvodnji. G. Blaž Stepišnik ustanovitelj Hovercrafta d.o.o. ima veliko strast do inoviranja in nagnjenost k odprodaji zagonskih (start-up) izdelkov. Tako je tudi projekt hovercraft prodal drugemu podjetju za potencialno in takojšno komercializacijo.
Potem je ustanovitelj nadaljeval z drugimi projekti, predvsem z napihljivimi izdelki in izdelki za oglaševanje do leta 2013, ko je v podjetje solastniško vstopil tudi g. Peter Rozman strokovnjak za področje dvostenskih materialov - DWF (double wall fabric). Od takrat so se razvili v močno proizvodno podjetje s poudarkom na razvoju in raziskavah na področju uporabe DWF in prizvodnje izdelkov iz tega materiala.
Proizvodnjo imajo organizirano na dveh proizvodnih lokacijah, poleg osnovne v Šenčurju, še na lokaciji v Škofji Loki. Zaposlenih imajo 31 sodelavcev, pri čemer načrtujejo rast zaposlenosti v letu 2018 na 40 zaposlenih. Organiziranost je enostavna. Večina je zaposlena neposredno v proizvodnji kot delavci in šivilje. Imajo vodjo proizvodnje, računovodkinjo in vodstvo, ki skrbi za razvoj programov in vodenje podjetja, zaradi česar je sama organizacijska razvejanost podjetja še dokaj omejena na nujne poslovne funkcije.

1.1.2. Aktivnosti in najpomembnejši proizvodi ter tehnologije
 
Ključna dejavnost podjetje je skladno z modelom od razvoja do končnega produkta deljena na razvojno komponento in proizvodnjo, gre torej za OEM (Original Equipment Manufacturer). Glede na ocenjevalne kriterije je zanj pomembna izredno visoka stopnja rasti med 50 do 100 % na letni ravni. Tako iz doseženega prometa 2015 0,4 mio, 2016 0,7 mio €, 2017 že 1 mio €, planirajo za leto 2018 kar 2 mio € prihodkov in dobička 100 000 €. Poleg tega je je v podjetju ključna vloga zaposlenih oziroma znanja, katerega imajo ter prilagodljivost njihovih storitev potrebam kupcev oziroma naročnikov. Soočajo se tudi s tem, da težko dobijo dobre delavce. Podjetje je v fazi izredno visoke rasti in širjenja obsega proizvodnje, čeprav povečevanje obsega proizvodnje ni cilj podjetja.
Kot rečeno so v osnovi podjetje OEM, ki razvija in proizvede izdelke, ki jih nato proda kupcu, ta pa ponudi končnemu kupcu na trgu pod svojo blagovno znamko. Delajo za druge blagovne znamke svojih kupcev v medpodjetniškem segmentu B-B (business to business). Težko sledijo ponudbam svojih naročnikov za organizacijo proizvodnje na drugih lokacijah, zaenkrat so se omejili na Slovenijo, kjer lahko to dejavnost še obvladujejo. V svojem edinstvenem pristopu vključujejo tako naročnike kot inovativne ideje pri načrtovanju izdelave produkta. Tak pristop zagotavlja optimizirane izdelke za konkretno namensko uporabo.
Najpomembnejši proizvod so napihljivi izdelki in storitev razvoja izdelka od ideje do prototipa ali serijske proizvodnje.
Specializirani so za proizvodnjo dvojno stenskih napihljivih struktur iz CSM, gume in PVC materiala, za namene oglaševanja, civilne zaščite in reševanja, navtike in športa. Izvajanje storitev je razčlenjeno na izdelavo zasnove, planiranje, raziskave, razvoj, izdelavo prototipa, testiranje in serijsko proizvodnjo. Ključna tehnološka prednost in posledično tudi konkurenčna prednost podjetja je njegova razvojna zmogljivost, pri kateri nimajo realne globalne konkurence in ki jim trenutno omogoča zadovoljevanje potreb in želja ključnih kupcev.
Glavna osnova njihovih napihljivih izdelkov je trpežni, dvostenski material (ang. Double Wall Fabric – DWF), ki vsebuje tehnologijo »drop stitch« in je ojačan s steklenimi vlakni, ki je zelo obstojen in obrabno odporen.
Iz osnovnega materiala se izdelajo napihljiva telesa raznih oblik in dimenzij ter različni sestavi iz teh teles. To so lahko različne podlage za kampiranje, igralne ploščadi na kopnem in v vodi, skakalne površine, podlaga za različne športne dejavnosti kot so joga, borilne veščine, gimnastika, prenosne predelne stene, zastor ali streha in senčnik v kampu. Izdelajo se lahko tudi napihljiva plovila za različne obremenitve in možnosti uporabe, ki so zaradi svoje trpežnosti in prilagodljivosti uporabna tako v tovorne, transportne, servisne, rekreacijske in športne namene. Plovila imajo lahko lasten pogon ali pa so gnana z zunanjim plovilom npr. vodnim skuterjem. Uporabljajo se lahko tudi za prevoz večjega števila ljudi in težjega tovora kot npr. avtomobil ali traktor. Posebna izvedba transportnega plovila je tudi amfibijsko vozilo, ki je vsestransko, lahko, enostavno, zložljivo in razstavljivo.
 
Družba Hovercraft se je tudi prijavila in bila izbrana na razpisu za spodbude za raziskovalno razvojne projekte v izvedbi Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo za projekt “Večnamensko vozilo EcoCraft za namene ekološke in sonaravne mobilnosti na vodi ter alternativni načini koristne rabe.” Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska Unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.
 
 
Skupina izdelkov
Izdelki
Napihljivi izdleki iz DWF
Napihljivi proizvodi – napihljiva plovila, supi, blazine
 
1.1.3. Cilji podjetja
 
Cilj podjetja je ostati na ravni trenutnega obsega proizvodnje in modela po katerem podjetje deluje. Ne želijo si vzpostaviti proizvodnje velikega obsega, katere ne bi bilo sposobni obvladovati. Kljub temu pa glede na hiter tehnološki razvoj, kljub temu iščejo nove inovativne rešitve na zalogo, torej za čas, ko se bo aktualni poslovni model izčrpal. V ta okvir sodi tudi razvoj »vsehoa« oziroma »all.drive« vozila.      

Share by: